اهنگ رپ یکی از انواع اهنگ رپ جدید است که در دهه اخیر به یکی از ترجیحات موسیقی د جوانان تبدیل شده است. وب سایت های مختلف و گفتگو با طرفداران رپ نشان می دهد که این نوع اهنگ رپ جدید ترانه سراها ، آهنگسازان و حتی گزارشگران و وب سایت های خاص خود را دارد. البته تحقیقات کمی در مورد این نوع اهنگ رپ جدید در ایران انجام شده است. بیشتر مطالعات مربوط به رپ در خارج از ایران ، تمایل جوانان به این سبک را بر اساس توضیح علیت بررسی کرده و نشان داده است که بین آن و برخی از انحرافات اجتماعی رابطه علی وجود دارد. این مقاله به درک طرفداران رپ درباره این نوع اهنگ رپ جدید و تأثیرات آن در جامعه می پردازد. این مقاله پس از بررسی چارچوب نظری و همچنین یافته های تحقیقات مخالف و طرفدار رپ ، با استفاده از رویکرد پدیدارشناختی و تکنیک مصاحبه ، سعی خواهد کرد به سوالات اصلی آن پاسخ دهد. نتایج نشان می دهد که طرفداران اهنگ رپ آن را ابزاری برای بیان مشکلات و نگرانی های خود می دانند و معتقدند حتی استفاده از کلمات مبتذل در این سبک اهنگ رپ جدید به دلیل فشاری است که رپرها در زندگی تجربه کرده اند. گوش دادن به اهنگ رپ نیز باعث تشویق و تقویت پذیرش مواضع سیاسی ، اجتماعی و انتقادی می شود.

امروزه اهنگ رپ جدید به طرق مختلف بخشی از زندگی روزمره همه را به خود اختصاص داده است. هر عضوی از جامعه امروز از طریق رسانه ها مانند تلویزیون ، رادیو ، سینما و حتی بازی های ویدیویی در معرض استفاده از موش است ، حتی اگر شنونده منظم برخی از سبک های اهنگ رپ جدید نباشد. توسعه برخی از فن آوری های ارتباطی مانند تلفن های همراه دامنه این موضوع را افزایش داده است. بنابراین ، به گفته برخی محققان ، در زندگی امروز قرار گرفتن در معرض اهنگ رپ جدید اجتناب ناپذیر است (مینیچیلو و هایز ، 2005) و در جوامع مدرن قسمت کوچکتری از زندگی جمعی وجود دارد که اهنگ رپ جدید در آن حضور ندارد (کوثری ، 1387).

اهنگ رپ فارسی در اواخر دهه 1370 در ایران شکل گرفت و بسیاری از خوانندگان به طور رسمی و غیررسمی (اصطلاحاً Underground) در این سبک فعالیت می کنند. اولین آهنگ رپ فارسی به سبک رپ ، توسط حسن شماعی زاده در اوایل دهه 60 به همراه پسرش با یک شعر معروف من می دانم دروغ می گویید وقتی می گویید من را دوست دارید ، سپس در اوایل دهه 70 توسط سندی با معروف آهنگ پری و سپس ، در اواخر دهه 1370 ، یک برنامه تلویزیونی به نام اکسیژن در ایران پخش شد.

این قطعه توسط شهاب حسینی مجری برنامه خوانده شد و مورد توجه قرار گرفت. تقریباً دو سال پس از این حادثه ، اولین آلبوم رپ فارسی ایران توسط شاهکار بینش پژوه به نام اسکناس منتشر شد. این آلبوم طنز به سبک رپ ، اولین آلبوم رپ فارسی که با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران منتشر شد ، با استقبال خوبی روبرو نشد.

دانلود اهنگ رپ فارسی

در اواخر دهه 1970 ، اهنگ رپ فارسی شکل جدی تری به خود گرفت ، سوروس لشکری ​​، ملقب به هیچ کس در ایران (که بیشترین تأثیر را در این سبک اهنگ رپ جدید داشت و باعث ماندگاری این سبک تا به امروز شده است ، زیرا پیش از این هیچ کس به طور رسمی نامگذاری نشده بود) بهنام مهرخان ، ملقب به دیو سفید در ایالات متحده ، به عنوان یک خواننده رپ فارسی (به همین دلیل کسی را پدر رپر فارسی نمی نامند) ، اولین خوانندگان و گروههایی بودند که در میان اولین گروههایی بودند که به رپرهای فارسی تبدیل شدند. رپرهای دیگری مانند رضا ناصری (پیشرو) ، حسین رحمتی (ابلیس) ، امیر مگسودلو (تتالو) ، یاس و دیگران از اولین رپرهای ایران هستند.

دانلود آهنگ رپ جدید(حمید صفت به نام ساتوری)شماره ۱ +پخش آنلاین

به نقل از نیوز ماینز گسترش اهنگ رپ فارسی در زیرزمین و از طریق اینترنت ، خصوصاً پس از آنکه اکثر کارهای زیرزمینی پر از توهین بود ، باعث شد تا سرویس اهنگ رپ جدید وزارت جهت گیری در صدور مجوز برای آثاری از این سبک سخت گیری کند. مدتی بعد از پخش یکی از شبکه های تلویزیونی ایران ترانه ای به سبک “رپ-پاپ” فارسی در عنوان مجموعه تلویزیونی “خانه دوش” ، سرویس اهنگ رپ جدید وزارت جهت یابی نامه ای نامه نوشت سازمان صدا و سیما آهنگی را به این سبک پخش می کند. رسانه هایی مثل تلویزیون شکایت کردند.

در سال 2005 ، اولین اهنگ رپ جدید در سبک “رپ پاپ” فارسی برای آهنگ “منو ببین” توسط داریا ، عماد و باخمان فرجی ساخته شد و از رادیو و تلویزیون نیز پخش شد. در پایان سال 2006 ، آلبوم 8 آلبومی مجید غفوری “نگو” منتشر شد. “دیر” بیرون آمد ، که در یکی از قسمت های آن قطعاتی به سبک رپ توسط یاس خوانده شد. شایعات غیر مجاز بودن آلبوم یا مجوز اهنگ رپ منتشر شد که در نهایت با تأیید رسمی آلبوم توسط وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی ایران از بین رفت.

فرهنگ هیپ هاپ:

اهنگ رپ یکی از زیرشاخه های اهنگ رپ جدید است که به موازات فرهنگ هیپ هاپ در حال رشد است. این نوع اهنگ رپ جدید از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: رپ (MC) و دی جی (میکس صدا و خش). آنها همراه با بورک و نقاشی های دیواری (یا نقاشی های دیواری) چهار خرده فرهنگ فرهنگ هیپ هاپ را تشکیل می دهند ، یک جنبش فرهنگی که توسط جوانان شهری به ویژه سیاه پوستان آمریکایی ایجاد شده است. در نیویورک ، در اوایل دهه 70. در سال 2006 ، رپ پس از اهنگ رپ جدید کلاسیک به دومین اهنگ رپ جدید محبوب ایالات متحده تبدیل شد.

اهنگ رپ جدید هیپ هاپ معمولاً از یك یا چند رپر تشكیل می شود كه داستان های زندگینامه ای را تعریف می كنند ، غالباً مربوط به یك آنالوگ تخیلی است و به صورت شعرهایی بسیار ریتمیك ، پر از فنون مانند همگنی واكه ، همگنی آوایی و قافیه است. . رپر همراه با یک قطعه اهنگ رپ جدید است که غالباً “ریتم” خوانده می شود و توسط DJ پخش می شود و توسط تهیه کننده یا یک یا چند نوازنده ایجاد می شود. بیشتر بیت ها با استفاده از ترکیبی از سازهای کوبه ای از آهنگ دیگری ساخته می شوند ، معمولاً یک آهنگ فانک یا اهنگ رپ جدید انفرادی. علاوه بر درام های دیگر ، اصوات غالباً ترکیبی ، الکترونیکی یا اجرا می شوند. گاهی اوقات یک قطعه می تواند نشانه ای برای یک DJ یا یک سازنده باشد.

هیپ هاپ در محله برانکس نیویورک هنگامی شکل گرفت که DJ Break آهنگ های فانک و دیسکو را از بین برد. نقش اصلی رئیس مراسم ارائه دی جی و اهنگ رپ جدید و تشویق حضار بود. کاهنان اعظم با صحبت در میان آهنگ ها ، سلام به حاضران یا گفتن جوک و حکایت به رقص آنها هیجان زده بودند. سرانجام این تمرین شکل بهتری به خود گرفت و به Rap تغییر نام داد. تا سال 1979 ، هیپ هاپ محبوبیت تجاری پیدا کرد و در ایالات متحده در حال گسترش بود. در دهه 1990 ، نوعی هیپ هاپ بنام رپ گانگستا به یکی از عناصر اصلی اهنگ رپ جدید آمریکایی تبدیل شد و جنجال های زیادی بر سر آهنگ هایی که گفته می شود خشونت ، آشوب ، مصرف مواد مخدر و زن ستیزی را تشویق می کنند ، به وجود آمد. با این حال ، تا اوایل دهه 2000 ، اهنگ رپ جدید هیپ هاپ در صدر لیست اهنگ رپ جدید محبوب قرار داشت و در سبک های مختلف در سراسر جهان پخش می شد.

 دانلود آهنگ رپ جدید(آهنگ اپیکور سلبریدی (با همراهی نیراد))شماره ۵ +پخش آنلاین

1: مطالعات مختلف نشان می دهد که اهنگ رپ جدید قسمت قابل توجهی از زندگی روزمره نوجوانان و جوانان است (علیخواه ، 1385 ؛ بنکدار ، 1390). با توجه به این وضعیت ، مطالعه اهنگ رپ جدید برای رشته های مختلف علمی از زمان خلق یک اثر اهنگ رپ جدید تا مرحله مصرف و بعد از آن ، یعنی اهمیت پیدا کرده است. اثرات (تأثیرات) ناشی از مصرف. اگرچه در سال های اخیر اهنگ رپ در تولید و مصرف اهنگ رپ جدید در کشور ما بسیار گسترش یافته است ، اما آنطور که باید ، تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده است. به عبارت دیگر ، عمدتاً بیش از یک دهه است که جامعه شناسان و پژوهشگران مطالعات فرهنگی در کشور به مطالعه اهنگ رپ جدید ، به ویژه اهنگ رپ جدید پاپ (عامه پسند) توسط اقبال نشان کوثری ، 2008 پرداخته اند. قاسمی و صمیم ، 2006؛ صمیم و گاسمی ، 2009؛ فاضلی ، (81384 ؛ Bonkdar ، 1390 ؛ شکوری و غلامزاده ، 1389 ؛ Vaddahir و دیگران ، 1390) (اما به استثنای چند مورد) دیگران ، Bilan و 1388 (از سبک های اهنگ رپ جدید مانند رپ و آثار او مورد توجه قرار گرفت در این موارد مختلف عمدتا از نظر آسیب شناسی مهرعلی (1997) است و این اهنگ رپ جدید را در گروه اهنگ رپ جدید غیر طبیعی در نظر گرفته اند (محقق برخی از محققان (ایمان و همکاران ، 2010) ، اگرچه آنها به مفاهیم و ایده های ذهنی ، فقط به شنوندگان اهنگ رپ جدید پاپ محدود می شود ، در حالی که بررسی تحقیقات در کشورهای دیگر در سراسر جهان نشان داد که مطالعه اهنگ رپ به دلیل ویژگی های متمایز آن از سایر سبک های اهنگ رپ جدید و همچنین آثاری که قرار داده شده است در نوشتار و رفتار. ، تحقیقات روانشناختی و فرهنگی.

سبک های اصلی اهنگ رپ:

توجه: نام او شاعر چیزهایی است که در قلب خود می نویسد

اعتراض سیاسی: به شرایط اعتراض دارد

باند: آنها گانگستر بازی می کنند برای دعوا و درگیری با پلیس و مواردی از این دست

Love / Dis Love: اهنگ رپ جدید عاشقانه ای که می تواند دو جنبه داشته باشد (عشق عرفانی) نادیده گرفتن رابطه قبلی و عشق البته من مخالف این سبک هستم زیرا انرژی زیباتر از عشق نیست

زمان مهمانی: آنها برای میهمانان آواز می خوانند

دیس / دیسک: توهین و تمسخر شخص پاسخ اول شخص

جریان در اهنگ رپ

برای درک بهتر اصطلاح “جریان” ، نمونه هایی از آثار رپ فارسی در این بخش انتخاب شده است. لازم به ذکر است که ذکر یا عدم ذکر نامه دلیل بر تأیید یا عدم تأیید اشخاص نخواهد بود.

قبل از روی آوردن به مفهوم جریان ، لازم است که دو عنصر اصلی و مهم ساختار جریان (ریتم و ریتم) را به طور خلاصه در نظر بگیریم. (بررسی شده در مقاله “راه آهن مانند می شود.”)

ریتم: بر اساس کتاب “تحلیل نظم اهنگ رپ جدید ایرانی” ، “ریتم چرخش و چرخش زمان و کشش نت های اهنگ رپ یا آهنگ هایی است که متناسب با یکدیگر بوده و از نظر کمی و کیفی به ترتیب مشخصی جریان داشته باشند. ” به زبان ساده ، در اهنگ رپ جدید ، به تکرار مداوم یک روند پایدار در یک لحظه معین “ریتم” گفته می شود. برای درک بهتر ، آهنگی را به دلخواه انتخاب کنید و ریتم آن را با دقت گوش کنید (ساز). اگر خیلی به آن توجه کنید ، معمولاً اصوات (در بحث ما ، م لفه مورد نظر اصوات کوبه ای است که در واقع ریتم ریتم را تشکیل می دهند) به طور مداوم و ملموس در ریتم تکرار می شوند ، که در واقع ریتم یا روح است از اهنگ رپ جدید دادن. به طور کلی ، روح ریتم در ریتم آهنگ رپ براساس ریتم ریتم تنظیم می شود و روح ریتم در اجرای خواننده با لهجه های کلامی او سازماندهی می شود. همانطور که می دانیم ، هر کلمه می تواند شامل یک تا چند هجا باشد. سیل را که در گفتار تأکید می شود ، سیل مشخص می نامند و خود این کلمه واژه مشخص است. تأکید بر سیلاب معمولاً به نوع بیان ، تأکید و گفتار فرد مربوط می شود و می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. در پایان ، این جریانات لهجه هستند که باعث ایجاد و حفظ ریتم عملکرد خواننده می شوند.

تحویل در اهنگ رپ

رپ در لغت به معنای نحوه بیان و نحوه گفتار است. در اهنگ رپ ، این به معنای نحوه بیان آیات (سطرها) ، جملات و کلمات نیز است. کلمات و جملات را می توان به روش های مختلف بیان کرد. به عنوان مثال ، عبارت “جهان زیباست” را می توان به روش های مختلف بیان کرد. می توانید آن را با لحنی خشک یا کنایه آمیز بگویید ، فریاد بزنید و به آرامی بگویید. شما می توانید آن را با لهجه های مختلف و روش های مختلف دیگری که می دانید بیان کنید ، اما عبارتی که بیشتر به معنی جمله مربوط باشد جالب و مناسب تر خواهد بود. این بیان رپ است و هرکسی می تواند تحویل خودش را داشته باشد. عوامل مختلفی در رپ فرد تأثیر می گذارد. نوع صدا ، میزان صدا ، لهجه ، احساس غالب ، ملودی و لحن گفتار از مهمترین عوامل موثر در رپ هستند. همانطور که می دانیم ، شعر مجموعه ای از کلمات و جملات مختلف است که براساس اصول خاصی تنظیم شده است. در طول اجرای غزل برخی از کلمات به دلایلی مورد تاکید و ضرب و شتم بیشتری قرار می گیرند و طبیعتاً شنونده توجه بیشتری به این کلمات خواهد داشت ، بنابراین تأثیر انتقال در میان این کلمات که معمولاً شامل قافیه های پایانی و کلمات دسته بندی هستند ، از اهمیت بیشتری برخوردار است و مهمتر. این قابل لمس است.

وظیفه اصلی رپ انتقال احساس است. انتقال احساسات (عصبانیت ، بغض ، شادی ، عشق ، شوخ طبعی ، اندوه ، ادعاها ، کنایه ها و …) در پس معنی کلمات و جملات باید متناسب با فضای آیه و محتوای آهنگ باشد. هرچه متن ترانه ها از نظر معنای بیشتری بیان شوند ، معنای انتقال آن بهتر است. به طور کلی ، تحویل شامل نحوه بیان رپ است که تأثیر بسزایی در جذب شنونده به اثر تولید دارد. سرانجام ، برای درک بهتر ، نمونه هایی از انواع مختلف رهایی از خوانندگان مشهور جهان آورده خواهد شد.

نرم افزار گرامرلی