کتاب کودک خارجی

نمایشگاه های فیزیکی کتاب کودکانه و مجازی همزمان باید مورد توجه قرار گیرد ، امروزه نمی توان گفت که امکان پذیر است یا خیر. باید بررسی شود که چگونه مردم و ناشران با این سبک نمایشگاه روبرو می شوند. با توجه به امکان کتاب کودک خارجی برگزاری یک نمایشگاه مجازی ، برخی از ناشران ممکن است تمایلی به آوردن کتاب و فروش آن در یک نمایشگاه بین المللی نداشته باشند. اما ترکیب این دو سبک باید در نظر گرفته شود ، به عنوان مثال ، نحوه توزیع یارانه ها. زیرا اگر فروش متمرکز نباشد ، باید از نظر فنی نظارت شود.

عرفان پور: من معتقدم که نباید نمایشگاه فیزیکی لغو شود. ما کتاب کودک خارجی باید قیمت را مطابق با شرایط ، امکانات و شرایط پرداخت کنیم. نمایشگاه فیزیکی قابل حذف نیست. می توان نمایشگاه فیزیکی را اصلاح کرد و پیشنهاد ترکیب دو نمایشگاه و برنامه ریزی را در نظر گرفت.

امکان خرید از طریق بارکد وجود دارد

حاجی تاچی: نمایشگاه کتاب مجازی می تواند گره کتاب کودک خارجی از نمایشگاه باز کند. شرایط لازم برای اجرای آن چیست؟ نیاز به معاینه و تخصص دارد. اما از نظر فنی باید فروخته می شد. ما معتقدیم که موسسه کتاب و ادبیات ایران ، به عنوان برگزارکننده نمایشگاه کتاب مجازی تهران ، می تواند این کار را انجام دهد. نمایشگاه مجازی علاوه بر نمایشگاه فیزیکی می تواند نیازها از جمله شراب سازان خاص را پوشش دهد. برای نارضایتی و نارضایتی شرکت های پخش و کتابفروشی ها از این رویداد اقدامی لازم نیست. در صورت ترکیب دو نمایشگاه ، ناشر می تواند کتاب کودک خارجی با تعداد کتاب کمتری در نمایشگاه حضور یابد.

نمایشگاه فیزیکی کتاب نمی تواند به روال سنتی ادامه یابد. برای این نمایشگاه کتاب کودک خارجی باید خرید بارکد ارائه شود. به این ترتیب می توان فروش در نمایشگاه را با سهولت بیشتری مشاهده کرد. با تلفیق این دو می توان مشکلات نمایشگاه های فیزیکی دانلود کتاب آنلاین و مجازی را برطرف کرد و از میزان ترافیک نمایشگاه کتاب کاسته شود.

عرفان پور: ناشران بزرگ از نمایشگاه كتاب مجازی بیش از ناشران كوچك سود می برند کتاب کودک خارجی ، زیرا همه كاربران دسترسی خوبی ندارند و بنابراین از ناشران مشهور خرید می كنند.

صرامی: آیا آمار شما تایید می کند که ناشران بزرگ فروش بهتری داشته اند؟

نظرات: ناشران بزرگ با توجه به سلیقه بازار کتاب های بیشتری منتشر کرده اند کتاب کودک خارجی، دارای مارک تجاری هستند و از طریق مارک خود در فروش فیزیکی و مجازی فروش بیشتری دارند ؛ اما تفاوت نمایشگاه فیزیکی طاقچه و نمایشگاهی در این بود که کتاب ناشران کوچک در کنار کتاب ناشران بزرگ به نمایش گذاشته می شد. زیرا نمایش کتاب بر اساس اندازه ناشر نبوده بلکه براساس تاریخ انتشار بوده است – هرچه کتاب جدیدتر باشد ، کتاب نیز بالاتر است.

صرامی: یعنی اگر کتابی تا 10 ناشر داشته باشد ، همه آنها به ترتیب سال انتشار کتاب کودک خارجی نمایش داده می شوند؟

نظرات: بله ، همه کتابها به ترتیب آخرین سال انتشار نمایش داده شده اند. در نمایشگاه جیرفت کتابهایی با بالاترین فروش ارائه شدند. اما ما این روند را معکوس کردیم زیرا کتاب برخی از ناشران پرفروش بیشتر به چشم می آمد. البته برخی کتاب کودک خارجی از کتابها نیز وجود دارد که ناشر اولیه در ترجمه و تولید آنها به زحمت افتاده است. این یکی از مشکلات بازار است که وقتی کتاب فروش خوبی دارد ، می توان آن را کپی کرد.

عرفان پور: آیا شما برنامه ای برای ارائه گزارش فیدیبو آماری از تعداد و ریال دارید؟

نظربلند: البته برنامه ها و اقداماتی در این زمینه و بررسی آماری انجام خواهد شد. البته گزارش کتاب کودک خارجی ارسالی به مدیران ارشد با گزارشی که به ناشران ارائه می شود متفاوت خواهد بود.