چگونه Afrofuturism می تواند کمک به جهان ترمیم

در یک سال که شکسته جهان و واقعیت در هم شکسته تصور سیاه آتی می تواند کمک به طرح یک مسیر به بهبود است.

یک ستاره دنباله دار اعتصابات شهر نیویورک به قتل تقریبا همه در چشم است. یک بازمانده به نام جیم دیویس سیاه جستجوهای آوار برای دیگران در نهایت پیدا کردن و نجات دادن یک زن به نام جولیا. آنها سهم خود را در شوک و اندوه به زودی تحقق آنها ممکن است دو تا از تنها راه باقی مانده مردم روی زمین است. شرایط نیروی جولیا به تجدید نظر خود را از قبل-ستاره دنباله دار نژاد پرستی: “چه احمقانه انسانی ما تفاوت به نظر می رسد—در حال حاضر است.” جیم و جولیا به سرعت توسعه پیوند صمیمی.

به زودی پس از آنها روبرو می شوند یک گروه از مردان سفید پوست جولیا نامزد در میان آنها است. آنها به او بگویید که تنها در نیویورک نابود شد که بقیه جهان دست نخورده باقی می ماند. در یک لحظه جولیا عود به او قبل از ستاره دنباله دار سفید زندگی است. او بی تفاوت به عنوان اصحاب او پرتاب نژادی تهمت در جیم. ناگهان او است بی اهمیت به او و او هرگز به نظر می رسد در جهت خود را دوباره.

بنابراین به پایان می رسد “ستاره دنباله دار” نسبتا مبهم اما عمیقا مهم داستان کوتاه توسط W. E. B. دوبوا. هر چند بهترین و شناخته شده برای خود سوزاننده تجزیه و تحلیل از تاریخ و جامعه شناسی, DuBois,’ تاخت و تاز کردن به فانتزی در سال 1920 است که در میان اکثر انعکاسی کار می کند بی رحمانه بی پرده در آن موضع بر نژادپرستی را غیر قابل اجتناب است. مهمتر از همه “ستاره دنباله دار” کمک به ذخیره کردن پایه و اساس یک الگوی شناخته شده به عنوان Afrofuturism.

یک قرن بعد به عنوان یک ستاره دنباله دار حمل بیماری ها و ناآرامی های اجتماعی دارای طرح میتوانست جهان Afrofuturism ممکن است مربوط تر از همیشه. چشم انداز خود را می تواند کمک به راهنمای ما را از زیر آوار و کمک به ما را در نظر بگیرید جهانهای جایگزین بهتر.

هنگامی که اکثر مردم فکر می کنم از Afrofuturism امروز مارول سینمایی جهان را mentality mag به ذهن می آید یک کشور آفریقایی است که پنهان فن آوری های پیشرفته از جهان است. در mentality mag, Afrofuturism آشکار ترین صراحت در برنده جایزه مد و طراحی یک هیپنوتیزم ترکیبی از هنر سنتی و لباس cyberpunk و فضای opera.

در حالی که بسیار قابل مشاهده نمونه های مانند پلنگ سیاه قطعا واجد شرایط Afrofuturism بیشتر به طور سنتی زندگی می کردند در ژانرهای هوی ادبیات, فلسفه, موسیقی, مد و زیبایی شناسی. دوبله چیزی Afrofuturistic می گوید: جامعه شناس مشهور الندرا نلسون است “بسیار در چشم بیننده است و این چیز خوبی است. Afrofuturism باید یک چادر بزرگ گسترش مرزهای امکانات برای زندگی است.” گسترده آن را به عنوان نلسون استاد در موسسه مطالعات پیشرفته و پیشگام پژوهشگر از Afrofuturism ارائه مرتب و در عین حال روشن تعریف: Afrofuturism توصیف “چشم انداز آینده—از جمله علم و فناوری و فرهنگ آن در آزمایشگاه در نظریه اجتماعی و زیبایی شناسی—از طریق تجربه و دیدگاه آفریقایی diasporic جوامع است.” در همه Afrofuturism بسیاری از اشکال و پرسش های پیش بینی شده در مورد سیاه و تجربه به آینده است.

به عنوان فن آوری فرهنگی ابزار که از طریق آن ما را در درک و ساختن آینده Afrofuturistic ایده ها اغلب شامل تصورات و یا تجزیه و تحلیل از چه تکنولوژی تقاطع با سیاست و یا زیبایی شناسی است. به عنوان نلسون یادداشت های “یک جنبه از Afrofuturism که نباید تحت الشعاع سیاه است مردم دیرینه ابتکاری و انتقادی تعامل با علم و فن آوری است.”

رزونانس ترین و جلوی Afrofuturistic آثار در هنر یعنی نظری, داستان, موسیقی و مد. مانند دوبوا’ “ستاره دنباله دار” Afrofuturistic sci-fi هایش با چه نژاد و تفاوت آشکار در آینده جهان است. این است که درست است در قرن 20 آثار Octavia ساقی و ساموئل زدن آن را به عنوان آخرین رمان از N. K. Jemisin و Nnedi Okorafor. Okorafor گفته است او نمی بخوانید بسیار سنتی داستان های علمی تخیلی در حال رشد است چرا که او “نمی تواند مربوط به این داستان دغدغه با بیگانه ستیزی استعمار و بیگانگان به عنوان” دیگران است.'” آفریقایی او اساطیر-الهام Binti سه گانه و دیگر آثار در حال ادا در یک درک متفاوت از تاریخ است که بدون شک تأثیرات او مفهوم آینده: “من داستان های علمی تخیلی مختلف اجداد آفریقایی هستند.”

محبوب ترین Afrofuturist نویسندگان نوشتن ماهرانه در این حاشیه که در آن آنها فقط به عنوان آینده-وسواس به همسالان خود اما با های مختلف طول می کشد در سوال در مورد که می شود به بازی نقش که در این های آتی. برای مثال Jemisin را صد هزار امپراطوری (2010) است که یک داستان در مورد امپراتوری و برده داری است که در یک supernatural قلمرو خدایان و هیولاها. ساقی را 1979 کلاسیک قوم و خویشی معروف ویژگی های یک آفریقایی-آمریکایی و نویسنده که سفر بین مدرن لس آنجلس و یک مریلند کشت و زرع در طول دوره قبل از جنگ.

در موسیقی مانند خورشید Ra و مجلس Funkadelic ساخته شده خود را به نظر می رسد و برای تلفن های موبایل در یک ازدواج بین فرهنگ و اینده نگاری. برای Afrofuturist هنرمندان تکنولوژی یک بخش ضروری از صدا. بازی مجلس اسید تزریق در Motown صدا در “من شرط می بندم شما” و احساس می کنم دوره آینده از طریق رگ خود. “اینها کارشناسی ارشد از هنر و صنعت مؤلف صوتی جدید (و در نتیجه اجتماعی) رابطه می گوید:” نلسون. “همه آنها استراحت تغییر شکل و بازسازی استاندارد با استفاده از تکنولوژی موسیقی نوع و حتی انتظارات از نژاد و جنسیت و تمایلات جنسی.”

Afrofuturism اهمیت نیز فراتر هنر و تا جایی که می توان آن را به عنوان یک هویت سیاسی یا ایدئولوژی (نلسون و دیگر دانشمندان ترک باز این امکان) و سپس آن را فراهم می کند یک لنز که از طریق آن ما می توانید در حال حاضر و آینده است.

ما می تواند خواسته اند Afrofuturist از سال 1985 آنچه آنها فکر جنگ با مواد مخدر. ما می توانید بپرسید کسانی که در سال 1995 در مورد کشورهای جنوب صحرای آفریقا تجربه با همه گیر HIV و در سال 2005 در مورد جنگ علیه ترور است.

چرا ما در مورد مراقبت از آنچه Afrofuturist برای گفتن دارد ؟ و چرا ما گمان می کنند که پاسخ های خود را متفاوت خواهد بود که از متوسط نگر? به این دلیل است که سیاه و تجربه شده است که توسط یک تاریخی مبارزه برای وجود حق برای زندگی در نظر گرفته شود یک فرد به فراهم حقوق اساسی در پیگیری (سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی) برابری. از آنجا که این Afrofuturist می توانید بخش هایی از حال و آینده است که اقامت در وضعیت موجود را نقاط کور.

آينده بپرسید چه فردا hoverboards و پرواز ماشین ها ساخته شده است. Afrofuturists بپرسید که ساخت آنها ؟ و تجاری خود را با استفاده از سقوط از ابزار خود را در نظامی یا اجرای قانون ؟

آينده کار بیش سوال در مورد طبیعت آندروید آگاهی و همدلی است. Afrofuturists بپرسید که چگونه مسابقه ممکن است سیمی به آندروید آگاهی, آیا جهان اندیشه ممکن است به عنوان تقسیم شده به عنوان ما است.

این ساده هستند اما حجم قابل توجهی سوالات. خود پاسخ حاوی اطلاعات لازم برای ساخت داستان های علمی تخیلی جهان است که واقعا قانع کننده (که یکی از تنها اتهام خوب داستان های علمی تخیلی یا واقعی جهان است که داستان های علمی تخیلی می سازد ما را به آرزوی.

ما می توانید بپرسید مشابه پرسش از جامعه مدرن سرمایه گذاری قماری آنچه جهان ما را می خواهم پس از تجربه یک سه گانه جهان در حال تغییر وقایع کنونی: بزرگترین بیماری همه گیر در یک قرن یک جنبش اجتماعی است که چالش های نهادهای مدنی و مردمی و عدالت کیفری و انتخابات ریاست جمهوری است که تقریبا به طور قطع به عنوان یک همه پرسی در دموکراسی در ایالات متحده (و مشروعیت سفید ناسیونالیسم مبتنی بر فاشیسم در سطح جهان).

ما باید بپرسید Afrofuturism آنچه در آن فکر می کند از این وقایع است. در حالی که پاسخ های خاص ممکن است روشنگری واقعی بینش یافت می شوند و در عمل از پاسخ دادن به آن را به عنوان نیروهای ما را به تجدید و تقویت پیش بینی های ما با لایه هایی که از دست رفته بودند.

این Covid-19 دنباله دار

Covid-19 است نفرین می کند, لعن در حال حاضر بیش از نیم میلیون نفر در سطح جهان و حدود 140,000 در ایالات متحده است. منحنی تاریک خم, اما به این سادگی نیست در چگونه این ویروس همچنان به گسترش و کشتن اما چگونه این بیماری همه گیر slithers همراه موذی مسیر تغذیه بر اطلاعات غلط غنی در credentialism, charlatanism, شبه علم, توطئه و تبلیغات سیاسی.

نتیجه کیهانی شیب تر به نظر می رسد عجیب و غریب در ماه جولای کمتر از آن در ماه مارس است. جهان پر از بد و پیام آن را باور توطئه رفتن به جنگ با یکدیگر در رسانه های اجتماعی ما جدول زمانی; carpetbaggers طوفان با بی پروا حمله عمومی اعتماد عمومی در علم و اطلاعات; اپیدیولوژی بحث با دره سیلیکون فن یا دیگر دانشمندان در مورد اینکه آیا همه چیز در حال بهتر شدن و یا بدتر; علم ماسک-پوشیدن فروکش بیچاره به بحث در مورد تعریف “آزادی.” در میان تورنت, واقعیت سازان و علم-مدافعان در تلاش برای صعود از آوار و با انگیزه ماندن و درگیر.

نژاد و نژادپرستی روایت آشکار اولیه در ایالات متحده این بیماری همه گیر. امضای روشن است: سیاه و لاتین نفر در ایالات متحده در حال سه بار به عنوان به احتمال زیاد آلوده و دو بار به عنوان به احتمال زیاد به مرگ به عنوان همتایان سفید. اعداد به تنهایی هنوز پنهان کردن این واقعیت است که آن است که نژاد پرستی و خشونت ساختاری است که این اختلافات. از این بیماری همه گیر ، Afrofuturist خواهد بود از دو ذهن:

  • آنها ممکن است امید که با دوبوا’ خالص جیم و جولیا که یک فاجعه ممکن است وحدت ما است. است که تا جایی که SARS-CoV-2 می تواند آلوده ما در سراسر هر آنچه گروه ما ممکن است نتیجه گیری کرد که همه ما انسان هستیم همه ما تحت تاثیر یک بیماری است.
  • بدبین بخشی از Afrofuturist را درک کنند که در تقاضای فناوری از جمله فناوری پزشکی همیشه نسبتا در دسترس نیست به مردم سیاه و سفید (مگر در مواردی که تکنولوژی برای عدالت کیفری اهداف). گزارش در مورد تعصبات در چگونه هواکش توزیع متناسب این روایت: زمانی که تکنولوژی در عرضه محدود و به بقا سیاه زندگی گذشته آنهایی که در امان ماند.

حتی بدتر محبوب در تفسیر آمده است که نژادی روایت از اوایل ما اپیدمی سوخت کشور غفلت و پاسخ. است که بیش از حد سیاه و میر هستند بدون تماس به عمل است. و چون نژادی تقسیم شد این موضوع خیلی زود پوشش در آمریکا اپیدمی آن را در خدمت به آرامش اعصاب آمریکا اکثریت: اگر مردم سیاه و لاتین در حال مرگ هستند از این پس از آن می شود. این مفهوم است که البته غیرعلمی و از دست دادن استراتژی برای همه (نژاد پرستی همیشه است) اما واقعیت پشتیبانی از این ایده است که این مدل در کار است.

در آن حس Covid-19 است و حتی بیشتر غم انگیز از “ستاره دنباله دار.” در دوبوا’ تصور, جهان, خواننده است حداقل ارائه یک نگاه اجمالی در امکان که فاجعه یکپارچه ما. Covid-19 شد racialized از ابتدا با ضد آسیایی, قربانی که همچنان ادامه دارد. که در آن زمان در سیاه و سفید و قهوه ای در ایالات متحده بلافاصله به سمت چپ هیچ وقت برای ما به رویای حتی یک سناریوی تخیلی. در پایان Covid-19 نشده متحد یک چیز لعنتی.

سیاه و سفید زندگی می کند و پلیس سایبرنتیک

در حالی که Covid-19 ارائه کرده است هیچ همواره خوب, اخبار, سیاه زندگی مهم جنبش که reemerged بین المللی پس از قتل جورج فلوید و Breonna تیلور گذاشته است زمینه را برای مولد عملی گفتگو در مورد پلیس و هدف از عدالت کیفری. برخی از بلندترین صداها را با تمرکز بر defunding پلیس یک مفهوم نیست که یک شعار بلکه یک مجموعه ای از سیاست های پیشنهادی برای تجدید نظر چگونه ادارات پلیس در حال سازماندهی و تامین مالی.

دیگر جنایی-عدالت مربوط به ملاحظات آمده اند همراه برای سوار شدن. در پاسخ به اعتراضات ناگهانی از حمایت رشد کرده است برای محدود کردن استفاده از نرم افزار تشخیص چهره. ریاضیدانان حتی خواست همکاران خود را به تحریم کار در پلیس الگوریتم.

در حالی که دولت از جهان ممکن است کمی تغییر در ماه-به علاوه از آنجا که سیاه زندگی مسائل تظاهرات آغاز شد گفتمان اطراف فقط با استفاده از تکنولوژی دلگرم کننده است. در اینجا ما می توانیم به Afrofuturist با این نسخهها کار مانند شاعر و محقق جکی وانگ “سایبرنتیک پلیس” یک سال 2018 چند رسانه ای عملکرد و مقاله است که با استفاده از تصویرسازی از سال 1987 را Robocop به بیان خطرات تکنولوژی-محور پلیس. به عنوان نژاد پرستی است که یک شخصیت در داستان, مقاله برجسته تعامل بین تکنولوژی مدرن و غیر اخلاقی مظاهر مدرن پلیس. آن را فقط ممکن است شده اند حیله گر و یا نمادین اما او مقاله شد خیلی بیشتر prescient زیر ژانویه 2020 دستگیری جولیان-Borchak ویلیامز در اولین مشخصات بالا نمونه ای از یک اشتباه بازداشت ناشی از خطا در الگوریتم.

فناوری-به-ابزار-از-کنترل یکی از sci-fi قدیمی ترین استعارههای. اما آن است که چگونه در این آشکار در پلیس که Afrofuturist یابد صدا: صدای این فن آوری استفاده می کنیم که به سادگی تقویت خطوط است که انسان باید در حال حاضر کشیده شده است. همانطور که امریکا تعریف خط همواره نژادی یک تکنولوژی اغلب عمل می کند که کوشش آنها است.

بدبین و نگر راه رفتن به 2020

در حالی که Covid-19 و زندگی ماده تظاهرات به خوبی در جریان 2020 انتخابات فصل فقط گرد به شکل. فکر کردن در مورد اتفاقاتی که هنوز رخ داده است که حقیقی ترین تست از هر نگر فلسفه است. نکته این است که برای پیش بینی این حوادث دقیقا اما به درخواست ما فوتوریسم: چه امکانات آن را ارائه می دهد ؟

صرفا بدبین طول می کشد در آینده قانع به دلیل فقر است. که نژادپرستان برنده خواهد شد در دراز مدت مناسب پیش بینی, اما ما نیاز داریم. چگونه این اتفاق می افتد ؟ چه خواهد شد مقاومت در واقع نگاه مانند? تاریخچه نسخهها کار مانند داستان های علمی تخیلی: ما می خواهند بدانند که چه کسانی و با چه و چرا آنها این کار را حتی اگر ما می دانیم که در پایان برنده.

نلسون می گوید که یک Afrofuturist لنز در امروز به ما می گوید که “ناکجاآباد می تواند پایدار دولت برای جوامع سیاه اما این مدینه فاضله نیز همیشه تصور تجسم خواب و تشکیل در اعمال روزمره از پر رونق است.” این Afrofuturist نمی توانم به شما بگویم در مورد سیر بیماری است, پیش بینی آینده از پلیس و یا انتخابات را نتیجه. اما این را می گویند که هر چه ما plights یک دنیای بهتر امکان پذیر است. و بیشتر به طور خاص, که در تعامل با تکنولوژی به ما ارائه می دهد یک مسیر به مقاومت در برابر.

در Covid-19 Afrofuturist تماس به ما به فکر می کنم در مورد استفاده از تکنولوژی برای بهبود اثرات این بیماری همه گیر. بله واکسن بهترین بهداشت عمومی امید. اما دیگر چه آلی نوآوری ممکن است اجازه می دهد تا ما را به درون واژگون سازی بدترین عواقب ؟ ممکن است ظهور از راه دور DJ رقص تواند بیش از یک شکل از سرگرمی بلکه به معنی بازآفرینی سیاه فضاهای ما به تازگی جدا شده جامعه ؟ به طور مشابه, ظهور ماسک به عنوان یک تعریف قطعه از تجهیزات حفاظت شخصی ارائه فرصت برای Afrofuturist طراحان مد به فیوز خود را الهام و خلاقیت با مسئول بهداشت عمومی رفتار است. تنها چند ماه پیش, چند چیز موجب ترس مثل یک نقاب سیاه فرد است. در حال حاضر آن است که نمادی از امنیت و حمایت از علم است.

با توجه به تلاش های ما برای تجدید نظر عدالت کیفری و پلیس این Afrofuturist می گوید که ما باید rewire فن آوری دستگاه های کنترل (به معنای واقعی کلمه و ظاهرا) به کار به نفع ما است. پس از همه, سیاه زندگی مهم و مرتبط با برچسب فعال جنبش کاملا Afrofuturist: آنها با استفاده از فن آوری های موجود به خود را تقویت سیگنال و ایجاد ائتلاف. حتی بیشتر از استفاده از دوربین در گوشی های تلفن همراه برای ضبط اعمال خشونت نیز Afrofuturist. حتی اگر دوربین نبود طراحی شده به سوخت نافرمانی مدنی ما نخواهد بود داشتن بحث در مورد چگونه برای از بین بردن فاسد سیستم در اجرای قانون بدون آنها.

چیزهای مشابه اعمال می شود به مبارزه جهانی علیه فاشیسم. این Afrofuturist امتیاز به نسل زوم اخیر استفاده از Infinite به شرمسار مبارزات سیاسی به عنوان یک مثال از این امکان برای فناوری به منظور تسهیل خلاق اعتراض.

این رادیکال مفاهیم به عنوان فن آوری است که اغلب weaponized در هزینه محروم. اما Afrofuturism به ما یادآوری می کند که فرهنگ سیاه و سفید در بسیاری از نقاط جهان است remix فرهنگ و آزادی ظهور از نوترکیبی بین ما هنری و جاه طلبی های سیاسی و هر ابزار در اختیار ما هستند ، هنگامی که ما در نظر گرفتن این Afrofuturism پیش بینی کرد که حوادث سال 2020 خواهد نسل جدید تکنو-جنبش های سیاسی (به عنوان آن در حال حاضر) جدید, هنری, اشکال, بیان, و اکتشافات و فلسفه.

زمانی که در نظر گرفته شده در این Afrofuturism حتی می تواند نجات Afropessimists از ناامیدی: بله برخی از مردم همیشه رنج می برند به طور نامتناسبی از سیاسی نادانی غفلت و شرارت. اما تصور ما می تواند ارائه یک مسیر برای بهبود در یک پست-ستاره دنباله دار جهان و صنایع دستی واقعیت است که عادلانه تر و رنگارنگ تر از آنهایی که در خود استاندارد داستانی ناکجا آباد.

عکس: Bettmann/گتی ایماژ; Marvel Studios


سیمی نظر انتشار مقالات خارج از همکاران به نمایندگی از طیف گسترده ای از دیدگاه های. ادامه مطلب نظرات در اینجا. ارسال یک op-ed در opinion@wired.com.


بیشتر از سیمی در Covid-19
  • چگونه ماسک های رفت و از همین حالا-پوشیدن به باید
  • Q&A: لری درخشان در چگونه به خوبی ما در حال مبارزه Covid-19
  • Covid-19 شتاب و تحول انسان—اجازه دهید آن را هدر ندهید
  • 15 ماسک صورت, ما در واقع می خواهم به پوشیدن
  • پس از حذف: چگونه ما باید یاد بگیرند که سن و حرکت گوش دادن و ایجاد
  • دفعات بازدید: همه ما coronavirus پوشش در اینجا

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.nettny.im

نرم افزار گرامرلی

ایندکسر