هواپیماهای بدون سرنشین چگونه می توانید نظارت بر مواد منفجره آتشفشان

با توجه به دسترسی دشوار و پرخطر از سقوط و یا انفجار تصویربرداری از آتشفشان فعال شده است به یک چالش بزرگ در اتشفشان شناسی. محققان در سراسر ادگار Zorn از مرکز تحقیقات آلمان برای علوم GFZ در پوتسدام در حال حاضر ارائه نتایج یک سری از تکرار بررسی پرواز با نوری و دوربین های تصویربرداری حرارتی در سانتا ماریا آتشفشان در گواتمالا. هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار گرفت برای مشاهده گدازه گنبد چسبناک پلاگین از گدازه. محققان قادر به نشان می دهد که گنبد گدازه را نشان می دهد حرکات در دو مقیاس های زمانی مختلف: سرعت توسعه و رشد گنبد و سریع اکستروژن چسبناک گدازه. مطالعه منتشر شده در مجله “علمی گزارش.”

“ما باید مجهز به هواپیماهای بدون سرنشین با دوربین های مختلف می گوید:” ادگار Zorn از GFZ اولین نویسنده از مطالعه. “ما پس از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر دهانه در فواصل مختلف اندازه گیری حرکات جریان گدازه و گدازه گنبد با استفاده از یک نوع خاص از استریو عکاسی با دقت هرگز قبل از دیده می شود.” با مقایسه داده ها از هواپیماهای بدون سرنشین ما قادر به تعیین سرعت جریان جنبش الگوها و سطح متوسط از آتشفشان. این پارامترهای مهم برای پیش بینی خطر انفجاری آتشفشان. محققان همچنین موفق به استخراج خواص جریان گدازه از این داده ها.

“ما نشان داده اند که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین می تواند کمک به به طور کامل دوباره اندازه گیری حتی خطرناک ترین و آتشفشان فعال بر روی زمین از یک فاصله امن” در ادامه ادگار Zorn. “به طور منظم و سیستماتیک بررسی خطرناک آتشفشان با هواپیماهای بدون سرنشین به نظر می رسد تقریبا در عرض یک درک می گوید:” توماس والتر, volcanologist در GFZ که او نیز درگیر در مطالعه است.

این دو دوربین از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می شود در Caliente مخروط آتشفشانی از آتشفشان سانتا ماریا قادر به گرفتن عکس با وضوح بالا از یک طرف و تصویربرداری حرارتی ، با استفاده از یک کامپیوتر ویژه الگوریتم محققان قادر به ایجاد کامل و دقیق 3D مدل های از این تصاویر. آنها به دست آمده 3D توپوگرافی و دما مدل آتشفشان با رزولوشن تنها چند سانتیمتر.

هواپیماهای بدون سرنشین ماموریت بطور قابل توجهی کاهش می دهد خطر ابتلا به volcanologists به عنوان دوربین می تواند پرواز به طور مستقیم به نقاط خطرناک بدون داشتن دانشمندان به نزدیکی آنها خود را. در عوض بزرگترین چالش نهفته در پس از پردازش و محاسبه از مدل های. “3D مدل های مختلف پرواز باید دقیقا قرار نگرفته به طوری که آنها می تواند در مقایسه با. این نیاز به پر زحمت جزئیات کار می کنند اما این تلاش با ارزش است چون حتی, حداقل, حرکات تبدیل شده بلافاصله قابل رویت می گوید:” ادگار Zorn. “در مطالعه ما ارائه برخی از فرصت های جدید برای نمایندگی و اندازه گیری برخی از زمین حرکات است که می تواند بسیار مفید در پروژه های آینده است.”

داستان منبع:

مواد ارائه شده توسط GFZ GeoForschungsZentrum پوتسدام مرکز هلمهولتز. توجه داشته باشید: محتوا ممکن است برای ویرایش سبک و طول.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>