جهش در lidar می تواند به بهبود ایمنی و امنیت از فن آوری های جدید

این که آیا آن را در بالای یک ماشین خود رانندگی و یا تعبیه شده در داخل آخرین ابزار, نور, تشخیص و اعم (lidar) سیستم خواهد شد به احتمال زیاد نقش مهمی در فن آوری ما آینده را قادر می سازد وسایل نقلیه به “دیدن” در زمان واقعی گوشی به نقشه سه بعدی تصاویر و افزایش واقعیت افزوده در بازی های ویدئویی.

چالش: این 3-D سیستم های تصویربرداری می توان حجیم و گران قیمت و سخت برای کوچک کردن به اندازه مورد نیاز برای این و آینده برنامه های کاربردی. اما دانشگاه کلرادو بولدر محققان یک گام نزدیک تر به یک راه حل است.

در یک مقاله جدید منتشر شده در x opticaآنها توصیف جدید تراشه سیلیکون — با اجزاء بدون حرکت یا الکترونیک — است که باعث بهبود وضوح و سرعت اسکن مورد نیاز برای یک سیستم lidar.

“ما به دنبال ایده آل جای بزرگ و حجیم و سنگین lidar سیستم فقط با این تخت کوچک تراشه” گفت: Nathan Dostart سرب نویسنده در این مطالعه که به تازگی به اتمام درجه دکتری خود را در گروه مهندسی برق و کامپیوتر.

زمان تجاری lidar استفاده از سیستم های بزرگ و چرخش آینه برای هدایت پرتو لیزر و در نتیجه ایجاد یک تصویر 3-D. برای سه سال گذشته Dostart و همکاران خود کار کرده اند در یک راه جدید از فرمان پرتوهای لیزر به نام موج فرمان — که در آن هر یک طول موج یا “رنگ” از لیزر است که اشاره به یک زاویه منحصر به فرد.

آنها نه تنها توسعه یک راه برای انجام این کار یک نسخه از این همراه دو بعد به طور همزمان به جای فقط یکی از آنها را انجام داده ایم و آن را با رنگ با استفاده از یک “رنگین کمان” الگوی به 3-D تصاویر. پس از تیرها به راحتی کنترل می شود به سادگی با تغییر رنگ چند مرحله ای از آرایه ها می توان به طور همزمان به ایجاد یک دیافراگم بزرگتر و رزولوشن بالاتر تصویر.

“ما نمیفهمد چگونه برای قرار دادن این دو بعدی رنگین کمان به کمی ریزه تراشه” گفت: Kelvin واگنر همکاری نویسنده این مطالعه و استاد مهندسی برق و کامپیوتر.

پایان برق

خودروهای در حال حاضر 50 $میلیارد دلار در صنعت پیش بینی شده به ارزش بیش از 500 میلیارد دلار توسط 2026. در حالی که بسیاری از اتومبیل در جاده ها, امروز در حال حاضر برخی از عناصر مستقل کمک مانند افزایش کروز کنترل اتوماتیک و خط-محور های مسابقه واقعی است که برای ایجاد یک ماشین است که همواره خود را با هیچ ورودی یا مسئولیت از انسان ، در 15 سال گذشته یا بیشتر نوآوران متوجه شده اند که به منظور انجام این اتومبیل خواهد شد نیاز به بیش از فقط دوربین و رادار — آنها نیاز lidar.

Lidar است از سنجش از دور روش که با استفاده از پرتوهای لیزر پالس نور نامرئی برای اندازه گیری فاصله است. این پرتوهای نور گزاف گویی کردن همه چیز در مسیر خود و یک سنسور جمع آوری این بازتاب برای ایجاد دقیق تصویری سه بعدی از محیط اطراف را در زمان واقعی.

Lidar است مانند انعکاس صدا با نور: این می تواند به شما بگویم که چگونه دور هر پیکسل در یک تصویر است. آن استفاده شده است برای حداقل 50 سال در ماهواره و هواپیما برای انجام جوی سنجش و اندازه گیری عمق آب و ارتفاع از زمین است.

در حالی که گام های بلندی ساخته شده اند و در اندازه lidar سیستم های آنها باقی می ماند گران قیمت ترین بخش self-driving cars دور — تا آنجا که $70,000 هر.

به منظور کار به طور گسترده در بازار مصرف یک روز lidar باید تبدیل به حتی ارزان تر کوچکتر و کمتر پیچیده است. برخی از شرکت ها در حال تلاش برای به انجام رساندن این شاهکار با استفاده از سیلیکون فوتونیک: ظهور منطقه در رشته مهندسی برق است که با استفاده از تراشه های سیلیکون که می تواند روند نور است.

تیم تحقیقاتی جدید پیدا کردن مهم پیشرفت در سیلیکون فن آوری تراشه برای استفاده در سیستم lidar.

“الکتریکی و ارتباطی است که در آن مطلق را محدود می کند. اپتیک است به بازی می آیند و به همین دلیل همه این بازیکنان بزرگ متعهد به ساخت سیلیکون فوتونیک تکنولوژی صنعتی ماندگار” گفت: Miloš Popovi?, همکاری نویسنده و استاد مهندسی در دانشگاه بوستون.

ساده تر و کوچکتر است که این تراشه های سیلیکون را می توان ساخته شده است — در حالی که حفظ وضوح بالا و دقت در تصویربرداری خود را — بیشتر فن آوری های آنها می توان به از جمله خود رانندگی اتومبیل و گوشی های هوشمند است.

شایعه است که آیفون آینده 12 خواهد شد ترکیب lidar دوربین بود که در حال حاضر در iPad Pro. این تکنولوژی نه تنها می تواند بهبود آن, تشخیص صورت, امنیت, اما یک روز کمک در ایجاد صعود, مسیر, نقشه, اندازه گیری فاصله و حتی شناسایی آهنگ های حیوانات یا گیاهان.

“ما در حال ارائه یک مقیاس پذیر رویکرد به lidar استفاده از فن آوری تراشه. و این اولین مرحله اول بلوک ساختمان از این رویکرد گفت:” Dostart که ادامه خواهد داد تا کار خود را در NASA Langley Research Center در ویرجینیا. “هنوز هم وجود دارد یک راه طولانی برای رفتن.”

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *