سایت مقدس نشان می دهد که چگونه گرجستان Muscogee قبایل در برابر فرهنگ استعماری برای 130 سال

باستان شناسان حفاری Dyar تپه های خاکی هرم استفاده می شود به صورت بومی و آداب و رسوم.

دانشگاه گرجستان

حدود 130 کیلومتر از مدرن روز آتلانتا سه طبقه-بلند خاکی هرم هنگامی که رز در میان تپه از Oconee دره. در بالای تپه بودند سدر قرمز کلاه فرنگی و دو سیستم عامل یکی با تکه های غذا و پخت و پز آتش سوزی از سوی دیگر با دقت جاروب کف و خاک رس تپش قلب نهفته مقدس نوشیدنی.

برای قرن ها این بنای تاریخی استفاده شده بود در مراسم توسط یک بومی اتحاد chiefdoms که رشد بین آپالاچی دامنه و دریا. سپس استعمارگران اسپانیایی وارد: در 1540 یک سفر رهبری توسط Fernando de Soto تبحر طریق دره در 11 روز. برخورد آورده بیماری بی ثباتی و—اکثر باستان شناسان تصور—swift اجتماعی سقوط. در حال حاضر یک مطالعه جدید نشان می دهد مردم در Oconee دره—اجداد بعد Muscogee یا نهر قبایل—خود را ادامه داد سنتهای بومی در یادبود Dyar تپه نزدیک به 130 سال پس از اسپانیایی تماس بگیرید.

“آنها نه تنها توقف مانند” من تمدن را بیش از. ما در حال رفتن به جلو بروید و پرش به [تاریخ استعماری] در حال حاضر” می گوید: “ترنر شکار یک باستان شناس با Muscogee (نهر) ملت تاریخی و فرهنگی حفظ گروه است که Muscogee. همراه با RaeLynn, Butler, مدیر همان بخش او توصیه نویسندگان این مطالعه جدید. ساقی تماس جدید پیدا کردن “یک معامله بزرگ به دلیل این جامد آنچه ما در حال حاضر این باور درست باشد … که ما فرزندان تپه سازندگان.”

تپه سازندگان—یک اصطلاح است که شامل های مختلف بومی آمریکای شمالی گروه ساخته تحمیل خاکی اهرام در سراسر غرب میانه و جنوب شرقی برای هزاران سال. توسط 1670 زمانی که مهاجران انگلیسی شروع به حرکت در اکثر Muscogee نزدیکی Dyar تپه در حال حاضر نقل مکان کرد و به دیگر رودخانه دره. مجبور resettlements در قرن 18 تحت فشار قرار دادند آنها هنوز هم دورتر در امتداد دنباله از اشک به شرق اوکلاهما که امروز Muscogee (نهر) کشور مستقر است.

در اواخر دهه 1970 باستان شناسان با عجله کاوش های باستان شناسی Dyar تپه و آن ایجاد کرد قبل از آنها بودند و آب گرفتگی توسط یک سد. محققان دریافتند سفال تپش قلب و چوب است که تا به حال تشکیل ساختار در بالای تپه. اما گذشته از یک مهره آبی آنها پیدا نشده اسپانیایی مصنوعات. که در ترکیب با فرض سن سفال آنها را متقاعد تپه رها شده بود در 1540 C. E. درست بعد از ده صوت را انتردا.

سپس در سال 2019 یک تیم از باستان شناسان به رهبری یعقوب هلند-Lulewicz از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس تصمیم به بررسی مجدد برخی از آثار در حال حاضر ذخیره شده در دانشگاه جورجیا است. زمانی که محققان رادیوکربن مورخ چوبی سیاهههای مربوط و پست های آنها دریافتند که جدیدترین بودند از 1670 C. E. بیش از 100 سال پس از اسپانیا تاخت و تاز آنها در گزارش این ماه در آمریکا دوران باستان. به دلیل سن یابی کربن پرتوزا می تواند با 100 سال یا بیشتر محققان با استفاده از مدل آماری که تنگ ممکن است محدوده سنی نمونه ها بر اساس عمق آنها واقع در تپه.

“صد و سی سال پس از آن قرار است به رها ما تمام کلاسیک نشانگر بومی دین” می گوید: هلند-Lulewicz که تیم شامل همکارانش از دانشگاه جورجیا و فلوریدا-Oconee جنگل های ملی. از 1540s از طریق 1600s هلند-Lulewicz می گوید, Oconee ولی مردم به ندرت تعامل با کشورهای اروپایی است. “شما ممکن است چند تماس بالا رفتن و پایین رودخانه [اما] شما در حال دیدن یک فرد در هر روز. … استعمار شروع می شود مانند یک بریزد.”

اروپایی و بیماری های گسترش بیشتر مردم بومی نقل مکان کرد و از روستاها به homesteads. اما آنها نگهداری تپه مراکز مانند Dyar برای جامعه حوادث. هلند-Lulewicz می گوید Dyar به احتمال زیاد فاقد اسپانیایی مصنوعات نه به این دلیل که کالاهای خارجی شد در دسترس نیست اما به این دلیل که آنها ممنوع از مقدس تپه—شبیه به ممنوعیت در برابر تلفن های همراه و دیگر فن آوری های مدرن در برخی از Muscogee مراسم اساس امروز.

“این نوع از عدم وجود شواهد صحبت می کند جلد می گوید:” Tsim اشنایدر یک باستان شناس در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز و شهروند يکپارچه سرخپوستان Graton Rancheria بود که نه درگیر در مطالعه است. “مردم بومی به طور جدی به مقاومت و امتناع از استعمار … پیدا کردن راه هایی برای حفظ و عمل خود را کشت.” اشنایدر کشف موارد مشابه در کالیفرنیا شهرستان مارین. او متوجه شد که 69 از 122 بومی سایت های که استفاده شده بود پس از تماس با اروپا شده بودند در کالیفرنیا از تاریخی حفظ سوابق به عنوان “ماقبل تاریخ” یا precontact.

“این تصور که اکثر مردم این است که مردم بومی به سادگی ناپدید شد از چشم انداز” او می گوید. او اضافه می کند که با وضوح بالا chronologies بود که برای تولید Dyar تپه می تواند کمک به از بین بردن اسطوره ها در مورد بومی ناپدید شدن و سقوط و تقویت قبیله ای عودت کننده گان ادعا می کند برای مصنوعات.

شکار و ساقی به توافق برسند. آن درک خود را از معاصر Muscogee مراسم که منجر به توضیح برای عدم اسپانیایی مصنوعات—و یک پیشنهاد که از دو سیستم عامل استفاده شده است ممکن برای پزشکی مراسم و جلسات شورای.

اما برای شکار وجود دارد که غم و اندوه در میان علم است. هنگامی که او می بیند عکس از حفاری: “این باعث می شود من بیمار است. به معنای واقعی کلمه من معده شروع می شود به نوبه خود از آنجا که من می دانم چقدر کار رفت و به ساختمان آن و چه آنها و چه آنها را نمایندگی کند.” تا به حال Muscogee باستان شناسان است که در سال 1970 او می گوید آنها را به مبارزه برای حفظ موند.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

نرم افزار گرامرلی

ایندکسر