این کارت خود را? یک مطالعه اخیر نشان داد که شرکت کنندگان را انتخاب کت و شلوار و یا تعداد آنها در ابتدا به را انتخاب کنید.

انتخاب یک کارت از هر کارت. آن را به یک جزء اصلی از سنتی کلاهبرداری سحر و جادو. اما اگر شما انتخاب سه نفر از الماس شانس هستند که شما ممکن است “در ابتدا” توسط شعبده باز به انتخاب کنید که کارت حتی بدون اینکه از آن آگاه است. این به آن دلیل خاصی ظریف کلامی و نشانه های gestural ناخودآگاه می تواند تاثیر تصمیم گیری با توجه به مقاله اخیر در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS).

وجود دارد یک رشته خاص به خوبی تاسیس شک و تردید در اطراف مطالعات بصری یا کلامی بتونه کاری. وجود دارد برای مثال معروف “آزمایش” در سال 1957 توسط یک محقق بازار به نام James مک دونالد Vicary مربوط به تبلیغات پنهان. Vicary ادعا کرد که با انجام یک آزمایش که در آن برخی از 45,000 مردم حضور در نمایش فیلم پیک نیک در فورت لی نیوجرسی تئاتر بودند بارها و بارها نشان داده شده مختصر تبلیغات (“نوشابه Coca-cola” یا “گرسنه ؟ خوردن پاپ کورن”) پایدار فقط 1/3,000 هفتم از یک ثانیه طول فیلم—با تشکر از tachistoscope Vicary گفت: او نصب شده در این طرح غرفه. او گزارش داد یک 18.1 درصد افزایش در فروش کوکا کولا و شگفت انگیز 57.8 درصد افزایش در پاپ کورن فروش به عنوان یک نتیجه.

مفهوم تبلیغات پنهان متعاقبا گسترش مانند آتش سوزی, این برنامه شامل در یک سال 1973 قسمت از ستوان کلمبو و حتی باعث سیا به مسئله احتیاطی گزارش. وجود دارد فقط یک مشکل: Vicary تقلب بود. هیچ کس تا کنون قادر به تولید نتایج آن—از جمله Vicary خود را—و Vicary در نهایت اعتراف کرد او تا به حال تحریف داده و این داستان تا به حال شده است یک حیله برای سرپا نگه داشتن خود را در تلاش های بازاریابی کسب و کار. ممکن است او هرگز حتی انجام آزمایش اصلی.

در حالی که اخیر غیر جعلی مطالعات پیشنهاد کرده اند که بتونه کاری می تواند مردم را تحت تاثیر قرار انتخاب کسانی که مطالعات محدودیت. مثلا انتخاب های افراد می تواند معمولا محدود به دو یا سه گزینه و آزمایش به طور کلی انجام می شود شدیدا کنترل محیط آزمایشگاهی به جای طبیعی تر در دنیای واقعی محیط زیست است. اما قابل توجه به شواهد حدیثی که مجبور تکنیک های مورد استفاده توسط جادوگران موثر هستند; آن را فقط تا به حال نشده است مورد مطالعه از نظر علمی. و بر خلاف نمونه رایگان انتخاب نمونه های آزمایش شده در آزمایشگاه از جمله تکنیک های ماهرانه یکپارچه به اجرای برنامه می باشد.

آلیس Pailhès یک روانشناس در Goldsmiths, University of London co-نویسنده PNAS کاغذ به خوبی آگاه از شطرنجی سابقه و دیرینه مشکل در تکرار روانشناسی اجتماعی آزمایش بر روی بتونه کاری اثر است. اما او احساس اعتماد به نفس در استفاده از جادوگران’ تکنیک در کار خود چگونه ناخودآگاه عوامل می تواند تاثیر انتخاب, از آنجایی که آنها با تکیه بر شدیدا کنترل اسکریپت ها و اقدامات در حالی که هنوز در حال جاسازی شده در یک مکالمه محیط زیست است. او شروع به اجرای ترفندهای سحر و جادو در حالی که هنوز دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در فرانسه. “من عاشق سحر و جادو و من به سرعت متوجه شدم که جادوگران بهترین هستند برای نفوذ انتخاب” او گفت: Ars.

Pailhès یافت الهام بخش برای او در پژوهش های اخیر در بریتانیا شعبده derren Brown. قهوه ای با استفاده از روان بتونه کاری و وادار کردن تکنیک (در میان دیگر ابزار) شامل کلامی و دیداری در اجرای برنامه—ارشاد کسی که مثلا به فکر می کنم از سه الماس کارت. (ظاهرا سه نفر از الماس است بعید کارت برای افراد به طور تصادفی را انتخاب کنید از یک عرشه 52 کارت.)

براون روش شامل درخواست مخاطبان عضو را به تلاش برای “انتقال ذهنی” تصویر یک کارت بازی آموزش تماشاگر به “رنگ روشن و واضح است.” این باید بی درنگ تماشاگر را به فکر می کنم از یک رنگ قرمز مناسب کارت به عنوان مخالف به یک سیاه و سفید-مناسب یکی. سپس قهوه ای می پرسد عضو مخاطبان به تصور کنید که یک صفحه نمایش miming شکل یک الماس با دست های خود را به عنوان او به نخست تماشاگر را به فکر می کنم که کت و شلوار از الماس است.

نخست مخاطبان عضو به فکر می کنم از شماره 3 قهوه ای می پرسد و آنها را به تصور “اعداد کمی پایین در گوشه ای از این کارت و در بالای صفحه.” به عنوان او می کند بنابراین او به سرعت تساوی threes در هوا به عنوان اگر در یک خیالی کارت با انگشت اشاره. در نهایت او می پرسد تماشاگر تصور کنید که “همه چیز در وسط کارت, بوم, بوم, بوم مناسب” در حالی که با اشاره به سه خیالی نمادها در هوا. کل ورزش بتونه کاری طول می کشد فقط 15 ثانیه.

Pailhès و co-نویسنده گوستاو کوهن استخدام 90 داوطلب و به صورت تصادفی آنها را به دو گروه تقسيم شدند: يک گروه که به تماشای یک اجرای زنده از این آزمایش و کسی که به تماشای یک ضبط نسخه. Pailhès انجام بتونه کاری خودش با استفاده از قهوه ای روش به تمرکز بر روی شماره کارت او خواست که شرکت کنندگان را انتخاب کنید (سه) و کت و شلوار (الماس). به جای انجام این کار در آزمایشگاه او نشسته در یک جدول در زرگر کافه تریا در مواجهه با افراد و به حال آنها یا سازمان دیده بان خود را برای دستورالعمل و یا تماشای یک ویدیو از او ارائه همان دستورالعمل در یک لپ تاپ با هدفون.

پس از آن شرکت کنندگان نوشت کارت آنها را انتخاب و امتیاز چه رایگان و در کنترل آنها احساس خود را در مورد انتخاب. “شرکت کنندگان احساس آزادی یکی از عناصر کلیدی موفقیت وادار روش” نویسندگان نوشت. “اگر شعبده باز موفق به زور یک کارت اما این فرد احساس محدودیت و رایگان, در انتخاب خود, ترفند دیگر کار[s].” کسانی که اقدامات نیز فعال محققان به ارزیابی میزان آگاهی شرکت کنندگان از تلاش برای دستکاری در انتخاب خود را با درخواست اگر آنها تا به حال متوجه هر گونه حرکات در بخشی از اجرا.

نویسندگان دریافتند که 17.8 درصد از افراد را در انتخاب سه نفر از الماس در حالی که 38.9 درصد انتخاب سه (در میان تمام چهار لباس) و 33.3 درصد را انتخاب الماس (در میان تمام کارت های موجود در آن کت و شلوار). افراد اغلب انتخاب سه نفر از الماس و پس از سه قلب. به عنوان یک کنترل آزمایش تکرار شد توسط شرکت کنندگان به تماشای یک ویدیو از همان مجری (Pailhès) و اسکریپت منهای هر گونه حرکات بتونه کاری. افراد را در انتخاب سه نفر از الماس و یا سه به طور قابل توجهی بیشتر با بتونه کاری از بدون و یا در یک توزیع تصادفی. انتخاب یک الماس به تنهایی نشان داد تفاوت معنی داری بین بتونه کاری بدون بتونه کاری و یک توزیع تصادفی.

از آن افراد (16) که انتخاب سه نفر از الماس فقط سه تا از آنها را گزارش دانستن دلیل انتخاب خود را. به طور مشابه تنها هفت از 35 شرکت کنندگان که انتخاب سه کارت گفت: آنها می دانستند که دلیل انتخاب خود را—و حتی پس از آن تنها سه نفر از این هفت نفر به طور خاص ذکر شده مجری این حرکات. دیگران گفتند که انتخاب آن را به طور تصادفی و یا آمد تا با یک صحبت به توضیح انتخاب خود را—به عنوان مثال “من همیشه به نظر می رسد تعداد در threes” یا به خاطر آن بود که خود عدد مورد علاقه. “نتایج ما همسان يافته های پژوهش از انتخاب کوری ادبیات که نشان می دهد که مردم اغلب نمی دانند به دلیل خود را برای انتخاب” نویسندگان نوشت.

حدود 72 درصد از افراد متوجه حداقل برخی از بتونه کاری, ویژگی های, اما این مستقل از اینکه آیا یا نه آنها برداشت سه تن از الماس و توصیف خود را از حرکات مبهم بودند. Pailhès و کوهن در بر داشت که از آن ساخته شده تفاوت اینکه بتونه کاری انجام شد از طریق یک اجرای زنده یا تصویری که زد مقابله با خود را قبل از آزمایش پیش بینی. Pailhès نیز غافلگیر که بتونه کاری عملکرد در واقع مشغول به کار در بسیاری از افراد به خصوص پس از او به هیچ وجه یک شعبده باز حرفه ای یا مجری. “من آن را شگفت انگیز است که بسیاری از مردم هیچ نظری ندارم من موثر بر آنها را با حرکات,” او گفت:.

اعطا شده, یک 17.8 درصد میزان موفقیت در گرفتن افراد برای انتخاب سه نفر از الماس دقیقا نمی صحبت می کنند به استحکام این روش—که به همین دلیل شعبده بازان حرفه ای به ندرت تکیه بتونه کاری روش به تنهایی. اما آن است که هنوز هم به طور قابل توجهی بالاتر از در صد از افراد که به طور تصادفی را انتخاب کنید که کارت. قهوه ای با توجه به Pailhès است به احتمال زیاد به میزان موفقیت بالاتر. او یک استعداد شعبده با بستری شلاق برای لکه بینی افراد مستعد و او به طور کلی انجام این نوع کلاهبرداری ظرف مدت یک تقویت چارچوب هر کلاهبرداری یا مخاطبان تعاملات قبل آمد.

درک شناختی مکانیزم—گام بعدی در Pailhès’ تحقیق—مهم است زیرا این تکنیک می تواند مورد استفاده برای بیشتر مقاصد نابکار برای نفوذ در دیگر فرایندهای ذهنی با توجه به نویسندگان. قبل از مطالعات به عنوان مثال نشان داده اند که ظریف حرکات دست و مشابه بتونه کاری روش می تواند تاثیر شاهد عینی شهادت و حتی ایمپلنت خاطرات دروغین است.

“اگر شما شاهد یک جرم و پس از آن من بازجویی شما از من بپرسید که چه نوع از طلا و جواهر مشکوک بودم اگر من تنها با لمس انگشت من وجود دارد به احتمال زیاد شما را به یاد داشته باشید مظنون عینک حلقه” Pailhès توضیح داد. “حتی اگر این درست نیست. بنابراین این می تواند تاثیر بزرگی در سیستم عدالت کیفری. اگر شما می دانید که شما می تواند تحت تاثیر قرار در این راه شاید شما خواهد بود بیشتر مراقب باشید.”

DOI: PNAS سال 2020 است. 10.1073/pnas.2000682117. (در مورد دیس)

این داستان در ابتدا در ظاهر Ars Technica.


بزرگ تر سیمی داستان
  • این کشور بازگشایی. من هنوز در مستند
  • چگونه به استفاده از شل بدون رانندگی همکاران خود را دیوانه
  • Covid-19 شتاب و تحول انسان—اجازه دهید آن را هدر ندهید
  • در اینجا نحوه درست خواندن یک نظرسنجی انتخابات
  • DoNotPay unsubscribes شما از دادن و تلاش می کند به شما پرداخت می شود
  • 👁 آماده شدن برای هوش مصنوعی برای تولید کمتر جادوگری. به علاوه: دریافت آخرین اخبار AI
  • 🎙️ گوش دادن به سیمی ما پادکست جدید در مورد آینده چگونه متوجه است. گرفتن آخرین قسمت و مشترک به 📩 خبرنامه به نگه دارید تا با تمام ما را نشان می دهد
  • ✨ خود را بهینه سازی صفحه اصلی زندگی ما با دنده تیم بهترین میدارد از ربات خلاء به قیمت مناسب تشک هوشمند بلندگو

tinyurlis.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

نرم افزار گرامرلی