که مواد غذایی را می خورید ؟ چگونه شما آنها را ترکیب ممکن است افزایش خطر ابتلا به زوال عقل

این هیچ راز است که یک رژیم غذایی سالم ممکن است به نفع مغز است. اما آن را نمی ممکن است تنها بود چه غذاهایی می خورید اما چه غذاهایی می خورید با هم که ممکن است همراه با خطر ابتلا به زوال عقل با توجه به یک مطالعه جدید منتشر شده در مارس 22 سال 2020 آنلاین موضوع مغز و اعصاب®, مجله پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا. مطالعه نگاه “مواد غذایی شبکه” و دریافتند که افرادی که رژیم غذایی شامل عمدتا از شدت فرآوری گوشت و غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی و اسنک مانند کوکی ها و کیک بودند بیشتر احتمال دارد به زوال عقل سال بعد از مردم که خوردن یک تنوع وسیع تری از غذاهای سالم.

“وجود دارد یک مجتمع اینتر-ارتباط از مواد غذایی در رژیم غذایی یک فرد و مهم است که به درک این که چگونه این اتصالات مختلف و یا مواد غذایی شبکه ممکن است مغز تاثیر می گذارد چرا که رژیم غذایی می تواند امیدوار کننده راه برای جلوگیری از زوال عقل” گفت: نویسنده مطالعه Cécilia Samieri دکترا از دانشگاه بوردو در فرانسه. “تعدادی از مطالعات نشان داده اند که خوردن یک رژیم غذایی سالم برای مثال یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات برگ سبز و انواع توت ها و آجیل و غلات سبوس دار و ماهی ممکن است پایین تر از یک فرد خطر ابتلا به زوال عقل است. بسیاری از کسانی که مطالعات متمرکز بر کمیت و فراوانی مواد غذایی. مطالعه ما رفت و یک قدم بیشتر به نگاه در مواد غذایی شبکه و متوجه تفاوت مهم در این راه است که در آن مواد غذایی بودند co-مصرف در افرادی که در ادامه به توسعه زوال عقل و کسانی که نمی.”

این بررسی شامل 209 نفر با متوسط سن 78 بود که زوال عقل و 418 نفر همسان شده از نظر سن و جنس و سطح آموزشی که آیا زوال عقل است.

شرکت کنندگان در حال اتمام غذا پرسشنامه پنج سال که قبلا توصیف چه نوع از مواد غذایی که آنها می خوردند در طول سال غالبا از کمتر از یک بار در ماه به بیش از چهار بار در روز. آنها نیز تا به حال معاینات پزشکی هر دو تا سه سال است. محققان با استفاده از داده ها از مواد غذایی پرسشنامه مقایسه چه غذاهایی بودند اغلب خورده هم توسط بیماران با و بدون زوال عقل است.

محققان دریافتند در حالی که وجود دارد چند تفاوت در مقدار فردی غذاهایی که مردم خوردند به طور کلی گروه های مواد غذایی و یا شبکه های تفاوت قابل ملاحظه ای بین افرادی که به زوال عقل و کسانی است که نمی زوال عقل است.

“گوشت های فرآوری شده بودند “hub” در مواد غذایی شبکه از افراد مبتلا به زوال عقل” گفت: Samieri. “افرادی که توسعه زوال عقل با احتمال بیشتری به ترکیب بسیار گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس گوشت درمان و patés با غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی و الکل و تنقلات مانند کوکی ها و کیک. این ممکن است نشان می دهد که فرکانس که با آن گوشت فرآوری شده است که در ترکیب با دیگر غذاهای ناسالم به جای میانگین مقدار ممکن است مهم باشد خطر ابتلا به زوال عقل. برای مثال افراد مبتلا به زوال عقل بودند بیشتر احتمال دارد که آنها خوردند گوشت فرآوری شده به آن را همراه با سیب زمینی و مردم بدون زوال عقل با احتمال بیشتری به همراه گوشت با متنوع تر مواد غذایی از جمله میوه و سبزیجات و غذاهای دریایی است.”

به طور کلی افرادی که به زوال عقل بودند بیشتر احتمال دارد به یک مقدار زیادی از تنوع در رژیم غذایی خود نشان داد بسیاری از مواد غذایی کوچک شبکه های که معمولا شامل غذاهای سالم مانند میوه و سبزیجات و غذاهای دریایی و مرغ یا گوشت.

“ما دریافتیم که بیشتر تنوع در رژیم غذایی بیشتر و گنجاندن انواع غذاهای سالم است که مربوط به کمتر زوال عقل” گفت: Samieri. “در واقع ما در بر داشت تفاوت در مواد غذایی شبکه است که می تواند دیده می شود سال قبل از مردم مبتلا به زوال عقل تشخیص داده شد. یافته های ما نشان می دهد که مطالعه رژیم غذایی با نگاه کردن به مواد غذایی شبکه ممکن است کمک به حل پیچیدگی رژیم غذایی و زیست شناسی در سلامت و بیماری است.”

یکی از محدودیت های این مطالعه این بود که شرکت کنندگان به اتمام غذا پرسشنامه است که با تکیه بر توانایی خود را به دقت به خاطر رژیم غذایی به جای داشتن محققان نظارت بر رژیم غذایی خود را. یکی دیگر از محدودیت این بود که رژیم غذایی تنها ثبت یک بار سال قبل از شروع زوال عقل بنابراین هر گونه تغییر در رژیم غذایی در طول زمان ناشناخته بودند.

داستان منبع:

مواد ارائه شده توسط آکادمی نورولوژی آمریکا. توجه داشته باشید: محتوا ممکن است برای ویرایش سبک و طول.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im